/Młody jęczmień: właściwości, działanie, opinie

Młody jęczmień: właściwości, działanie, opinie

Źródło: Unsplash.com

Jęczmień, (łac.hordeolum L.) – to roślina z rodzaju roślin zielonych. Zielony jęczmień, stosowany był w diecie człowieka już w starożytności, a obecnie cieszy się bardzo dużą popularnością, gdyż posiada wiele korzyści pozytywnie wpływających na nasze zdrowie. Młody jęczmień ze względu na cenne właściwości jest szczególnie ceniony wśród hollywoodzkich gwiazd, nowojorskich joginek i celebrytów.

Jego ziarna są powszechnie stosowane jako płatki, chleb i ciasta, ale jest też inna część jęczmienia, która ma znacznie więcej wartości odżywczych. To są liście. Młode liście jęczmienia są powszechnie znane jako trawa jęczmienna. Trawa jęczmienna ma szerokie wartości odżywcze, zwłaszcza gdy jest zbierana wtedy, gdy jest jeszcze młoda. Chlorofil w płynie Phytolife zawiera w swoim składzie ekstrakt soku z młodego jęczmienia, gdyż jest to jedno z najbogatszych i najbardziej wartościowych źródeł cennego chlorofilu roślinnego. Dowiedz się więcej o niezwykłych właściwościach chlorofilu, Kliknij tu

W Japonii, młode liście jęczmienia służą do wyrabiania popularnego tam napoju, który zwiększa witalność organizmu zwanego „Aojiru”. Liście są suszone i przekształcane w proszek, dzięki takiemu zabiegowi można je stosować przez dłuższy czas.

 Zielony jęczmień – korzyści zdrowotne młodych liści jęczmienia.

Jak zostało wspomniane wcześniej, młode liście jęczmienia są głównym składnikiem popularnego napoju w Japonii.Badanie, które przeprowadził japoński badacz dowiodło, że młode liście jęczmienia mogą wspierać zdrowie człowieka na wiele różnych sposobów. Inne badania wykazały również, że młode liście jęczmienia są skuteczne w zapobieganiu i leczeniu chorób przewlekłych.


Poznaj 11 korzyści zdrowotnych młodych liści jęczmienia, które powinieneś znać.

1. Gospodarka wodna organizmu.

Młode liście jęczmienia zawierają potas. Potas przynosi wiele korzyści dla naszego zdrowia. Główną funkcją potasu jest regulacja płynów w organizmie, co z kolei pomaga utrzymać ciśnienie krwi na normalnym poziomie. W długookresowej perspektywie, potas może zmniejszyć udar ryzyka i tworzenie się kamienia nerkowego.

2. Zdrowe kości.

Młode liście jęczmienia zawierają wapń. Wapń odgrywa znaczącą rolę w rozwoju i utrzymaniu zdrowych i mocnych kości. Dodawanie do diety pokrojonych liści jęczmienia, w dłuższej perspektywie może zmniejszyć ryzyko osteoporozy.

3. Działanie przeciwzapalne.

Młode liście jęczmienia zawierają magnez. Optymalne spożycie magnezu może kontrolować ciśnienie krwi i zmniejszyć ryzyko osteoporozy. Magnez jest również znany w zapobieganiu zapaleń. Zapobieganie zapaleniom oznacza również, że magnez może zapobiegać chorobie cukrzycy i serca.

4. Zapobieganie anemii

Niedokrwistość to stan, w którym organizmowi brakuje czerwonych krwinek. Anemia może być przyczyną braku żelaza. Na szczęście młode liście jęczmienia zawierają żelazo. Spożywanie młodych liści jęczmienia może zaspokoić codzienne zapotrzebowanie na żelazo.

5. Wspieranie procesów psychologicznych

Młode liście jęczmienia zawierają miedź. Miedź jest ważna we wspieraniu funkcji neurologicznej, gdyż wpływa na przesyłanie impulsów nerwowych i poziom neuroprzekaźników. Miedź pomaga również w absorpcji żelaza. W ten sposób może również zmniejszyć ryzyko osteoporozy.

6. Utrzymanie właściwego metabolizmu

 Fosfor odgrywa ważną rolę w ogólnym zdrowiu człowieka. Pomaga utrzymać prawidłową pracę krwi, mózgu, serca i nerek. Młode liście jęczmienia zawierają wystarczającą ilość fosforu, aby zapewnić te korzyści. Fosfor może również równoważyć nasze hormony, a także jest to główny pierwiastek mineralny, który odpowiada za zdrowe i mocne kości.

7. Wzmocnienie układu odpornościowego.

 Młode liście jęczmienia zawierają cynk. Cynk jest bardzo pomocny we wspieraniu układu odpornościowego oraz potrzebny jest do aktywacji komórek T. Komórki T są ważne w naszym ciele, ponieważ mogą regulować układ odpornościowy i atakować zainfekowane komórki.

8. Działanie przeciwutleniające.

Młode liście jęczmienia zawierają silny przeciwutleniacz – beta-karoten. Beta-karoten może pomocny w przeciwdziałaniu negatywnym skutkom, jakie wywołują wolne rodniki. Beta-karoten może przekształcić się w witaminę A, która wpływa pozytywnie na zdrową skórę i wzrok.

9. Dostarczenie witamin z grupy b.

Młode liście jęczmienia zawierają witaminy z grupy b, tj. b1, b2, b5, b6 i kwas foliowy. Wiadomo o tym, że witamina B1 zapobiega chorobie beri-beri, przyczyną której jest brak witaminy b1. Pomaga również w przekształcaniu węglowodanów w cukry, które zapewniają energię. Witamina b2 lub ryboflawina, pomaga w absorpcji węglowodanów, tłuszczów i białek. Witamina b2 lub kwas pantotenowy jest niezbędny do pobudzania wzrostu i produkcji hormonów ciała. Witamina b6 odgrywa ważną rolę w naszym organiźmie, ponieważ obejmuje ponad 100 reakcji enzymatycznych. Pobudza przemianę materii i tworzy nowe krwinki czerwone. Brak witaminy B6 podobno prowadzi do depresji.

Kwas foliowy jest rozpuszczalną w wodzie witaminą B. Może zapobiegać anemii i innym chorobom przewlekłym, takim jak rak okrężnicy, czy choroby wątroby. Szczególnie kobiety w ciąży są zachęcane do spożywania kwasu foliowego, gdyż jest niezbędny do rozwoju płodu.

10. Regeneracja tkanek organizmu.

Młode liście jęczmienia zawierają naturalną witaminę C, która zwalcza działanie wolnych rodników w naszym organiźmie. Naturalna witamina C pomaga w regeneracji tkanek i bierze udział w tworzeniu kolagenu. Witamina C jest powszechnie znana w spowolnieniu procesów starzenia się skóry. Spożywanie młodych liści jęczmienia, pomaga uzyskać lepszy wygląd skóry.

11. Stymulacja skurczów mięśni.

Młode liście jęczmienia zawierają sód. Sód może stymulować skurcze mięśni, ponieważ jest ważną częścią nerwu. Niektórzy ludzie używają sodu do leczenia zapalenia stawów. Sód jest również ważny w utrzymywaniu równowagi jonowej w naszym ciele.

Skutki uboczne

 Istnieją doniesienia o nadwrażliwości na nasiona jęczmienia. Jednak nadal nie ma danych ani raportów na ten temat. W celu zachowania ostrożności należy skonsultować się z lekarzem przed spożyciem młodych liści jęczmienia.

Podsumowanie

Młode liście jęczmienia zdecydowanie przynoszą korzyści dla naszego zdrowia. Mogą mieć działanie przeciwzapalne, przeciwutleniające i przeciwstarzeniowe. Odpowiednia ilość młodych liści jęczmienia może wspierać nasze dobre samopoczucie i zdrowie.

Źródło:

https://drhealthbenefits.com/herbal/leaves/health-benefits-of-young-barley-leaves